péntek, október 10, 2008

Gyógyszeradagoló és naptár

Hogy ne felejtsd el bevenni

Az interferon injekció mellett a kezelés alatt ribavirin hatóanyagú gyógyszert is kell szedni. (Én Rebetolt szedek, erről majd még szintén bővebben később.:)
Sokszor előfordul az, hogy az ember elfelejti bevenni. Nem feltétlenül azért mert hülye, hanem egyrészt mert nagyon általános dologgá válik, és már nem emlékszünk, hogy az a mozdulatsor ma volt vagy tegnap vagy tegnapelőtt. Másrészt azért is, mert a kezelés mellékhatása lehet feledékenység is (én mostanában egyre több dolgot felírok magamnak, különben elfelejtem..).

Az egyik megoldás lehet, hogy ne kelljen kétségbeesve számolni a gyógyszert, hogy gyógyszeradagolót használunk. Én egy hétre előre kipakolom a kis kapszuláimat, így ha elbizonytalanodom, hogy bevettem-e, csak megnézem az aznapi fiókot, és le tudom ellenőrizni.

Másik megoldás, használj naptárat, és x-elgesd, hogy bevetted-e a gyógyszert. De ez csak akkor működik, hogyha tényleg mindig mikor beveszed, jelölöd is. Én mindkettőt használom, de a naptárat gyakran elfelejtem. Mivel falinaptár, ez nekem inkább arra jó, hogy látom az idő múlását, és nem érzem, hogy egy helyben toporgok. :)

Nincsenek megjegyzések: